BLOG

Sailun Atrezzo ZSR2 – topowa opona letnia klasy UHP

Jak opona z Azji redefiniuje osiągi w codziennej jeździe

Segment opon UHP (Ultra High Performance) kojarzy się z kompromisem, w którym wysoka przyczepność i precyzja prowadzenia często okupione są szybkim zużyciem i hałasem. Opona Sailun Atrezzo ZSR2 to projekt, który ma na celu przełamać tę zależność. Oferuje kierowcom dynamicznych pojazdów takie ogumienie, które łączy sportowe aspiracje z rozsądną ekonomią eksploatacji.

Atrezzo ZSR2 to ewolucja w ofercie Sailun, skierowana do kierowców ceniących dynamiczną jazdę i oczekujących, że ich opony sprostają wyzwaniom dużych prędkości i gwałtownych manewrów, zachowując przy tym przewidywalność.

Inżynieria dla adrenaliny i bezpieczeństwa

Klucz do osiągów ZSR2 tkwi w asymetrycznym wzorze bieżnika, który jest jej najbardziej charakterystycznym elementem. Opona dzieli się na dwie strefy funkcyjne. z których każda odpowiada za inny aspekt jazdy:

1. Strefa zewnętrzna (Bark): Ta część charakteryzuje się dużymi, sztywnymi blokami. Ich zadaniem jest zapewnienie maksymalnej stabilności bocznej podczas pokonywania zakrętów. Dzięki temu ogumienie minimalizuje deformacje przy wysokich przeciążeniach, dając kierowcy poczucie bezpośredniej kontroli nad pojazdem.

2. Strefa wewnętrzna (Hydroplaning): Z kolei wewnętrzny bark i centralne żebra są zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Szerokie, obwodowe kanały i liczne, boczne lamele efektywnie odprowadzają wodę spod czoła opony. Skutkuje to znaczną redukcją ryzyka aquaplaningu, co jest kluczowe w zmiennych warunkach pogodowych.

Osiągi, które obniżają koszty

Opony UHP często mają opinię „pożeraczy portfela” ze względu na ich szybkie zużycie. Sailun Atrezzo ZSR2 adresuje ten problem, wykorzystując zaawansowane mieszanki gumowe, które zoptymalizowano nie tylko pod kątem przyczepności, ale i trwałości.

Mieszanka na bazie nowoczesnych polimerów i dużej ilości krzemionki nie tylko poprawia trakcję na mokrej drodze, ale także obniża opory toczenia. Niższy opór toczenia to mniej straconej energii, co dla kierowcy przekłada się bezpośrednio na mniejsze zużycie paliwa. W dłuższej perspektywie, opona sportowa, która jest jednocześnie efektywna ekonomicznie, staje się znacznie bardziej atrakcyjna.

Ponadto, przemyślany projekt bieżnika ma sprzyjać równomiernemu zużyciu. Opona ta ściera się powoli i równomiernie na całej szerokości. Gwarantuje to dłuższy bezpieczny okres eksploatacji i pozwala maksymalnie wykorzystać jej potencjał.

Co z tego wynika: Przewidywalność i dynamika

Sailun Atrezzo ZSR2 to propozycja dla tych, którzy nie chcą wybierać między dynamiką a rozsądkiem. Oferuje wysoką precyzję prowadzenia. A ta z kolei, jest niezbędna w samochodach o podwyższonej mocy, jednocześnie zapewniając spokój ducha dzięki swojej wydajności na mokrej nawierzchni. To dowód na to, że technologia UHP może być dostępna, niezawodna i ekonomicznie uzasadniona. Z powodzeniem konkuruje z droższymi rywalami. ZSR2 to po prostu solidny, nowoczesny partner do dynamicznej jazdy.

Udostępnij wpis:

Zobacz też